Vardagsproblem & Co.

Elsa in Eksjö

Publicerad 2013-09-03 12:43:00 i Allmänt,

Så där ja. Då var jag på plats i Eksjö. Typ.
Det känns nämligen som att jag är på semester, vilket är sjukt med tanke på att: VEM FAN SKULLE SEMESTRA I EKSJÖ??????
Eller det är ju en fin, mysig liten stad. Men fortfarande, VEM FAN SKULLE SEMESTRA I EKSJÖ??????
 
Sak samma.
 
Jag och Jonas har haft ett mycket bra flyt när det kommer till tid för varandra. Jag kom på torsdagkväll och har haft tid att mysa ihjäl grabben fram till idag, obehindrat. 
Så det är positivt.
 
Mer negativt är att:
- mitt självförtroende gällande allt jobbsökande har åkt på en dip. Just nu låter det så här: "Jag är sämst", "varför skulle någon vilja anställa mig", "jag är för skör för att kunna ta ett nej", "de behöver säkert inte anställa någon", "jag är för ful och äcklig för att få jobb någonstans". 
 
OTROLIGT FÅNIGT, eller hur!? Detta självömnkande har då resulterat i att jag blivit handlingförlamad på jobbsökarfronten. 
 
Förhoppningsvis når jag snart någon slags självförtroendepik och kommer då springa omkring som en jävla byatokgalningcrazycatperson på Eksjös gator och söka vartenda jävla jobb som finns att söka i denna lillstad.
 
- Pengarna bara flyyyyger iväg. Det är allt från adressändring, till hönsbuljong till bussbiljetter. 
Okej, jag vet att jag inte är tidernas mest ekonomiska asiat. Men va fan, leva måste man väl få göra? 
Och andra sidan, det kanske var lite onödigt att köpa den där body misten från VS vid närmare eftertanke...
 
Just ja, det glömde jag berätta! Det finns fan Victoria Secret bodymist att köpa på ett fett random ställe här i Eksjö.
Vem hade trott det? Inte jag!! (tänker mig att jag lät lite som Maria Montazami där...)
 
- Jag är inte student. 
Medan Jonas ska göra Eksjö osäkert med sina studentfellows in crime så tänker jag lite att jag är dömd att sitta hemma på kvällarna och sticka framför go' kväll.
 
Nu fick jag det att låta som att Jonas är världens största antifeminist som ba "KVINNA, DU SKA VETA DIN PLATS. OCH DEN PLATSEN ÄR I SOFFAN MED EN BABYROSA STICKNING OCH 'GÖR OM MIG' PÅ TV?!, FATTARU?!?!?!"
 
Nja, så är det inte. Det är mer bara att jag känner mig lite utanför. För hur det nu än är så är de kommande åren inte min studenttid, utan Jonas. Jag vill jobba och stötta honom innan det är dags för mig att härda mig igenom föreläsningar, käka nudlar och störa grannarna i någon risig studentlägenhet. (OBS! Denna risiga sudentlägenhet ska då inte tillhöra mig, det är nog någon annans!!)
 
 
 
Men i det stora hela så trivs jag, på min hittepåsemester Mår bra här och tycker det är lite roligt att försöka klara sig på egen hand. Fast jag kanske känner så just på grund av att jag i min hjärna uppfattar detta som en weekend i Eksjö?
Aja, som Jonas sa: vi tar väl smällen då den kommer.
 
Här är förresten lite bilder från mina första dagar i El Eksjö.
 
Lite Jonas, lite jag, lite lax och lite body mist.
 
PUSS OCH KRAM MADDAFAKKAZZZ!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: agnes

Publicerad 2013-09-16 22:50:21

haha alltså du är för rolig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fröken Sundberg

MIna vanligaste vardagsproblem: Se till att lagret av rena strumpbyxor räcker veckan ut. Vid bruk av Spotify: slå på Private Session. Aldrig instagrama en egobild utan en fyndig text. Försöka ha god timing vid passerande av en bekant på allmän plats.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela