Vardagsproblem & Co.

På senaste tiden.

Publicerad 2013-05-03 20:29:30 i Allmänt,

Så var skolveckan över, återigen helg.
Det har varit Valborgs och sådant.
Fått goda besked lite då och då. 
Därför firade jag med äventyr.
 
Först med Moa. Vi åkte bil till ett ödehus som mest troligt hade varit sjukligt läskigt på nattetid men bara fint då solen lös på oss som en välsingnelse. (LOL).
Drack cola och pratade om livet.
 
 
Sen fortsatte äventyret med Jonas, i mina gamla domäner: Kåge.
 
 
Jag har helt plötsligt börja tycka om skogen. Det är ju som så frisk luft där. 
Nej jag är inte medelålders.Jag vet bara att jag tyvärr kommer sakna Norrland.
 
Nu händer allt.
Slutspurt i skolan, resor till höger och vänster. Student och framtid. Ja, jag vet att jag inte ska nojja så in i helvetet för det där som kallas för framtiden men det tänker jag göra i alla fall.
Det är nästan lite äckligt mysigt att tänka på vart jag kommer vara om precis ett år.
 
Om ett år då valborgsbrasorna slocknat och våren flåsar en i örat.
Kommer jag att vara glad då? Eller hemskt olycklig?
Kommer jag att plugga och leva fattigt eller kommer jag att leva la vida loca på någon trevlig plats? 
Hur som helst så kommer jag att lägga mig under en sten och aldrig komma fram igen om jag fortfarande är kvar här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fröken Sundberg

MIna vanligaste vardagsproblem: Se till att lagret av rena strumpbyxor räcker veckan ut. Vid bruk av Spotify: slå på Private Session. Aldrig instagrama en egobild utan en fyndig text. Försöka ha god timing vid passerande av en bekant på allmän plats.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela